Do lata zostało kilka tygodni. Jeżeli czujesz, że po zimie twoja forma i sylwetka pozostawiają nieco do życzenia, pora na wdrożenie planu naprawczego. Polecamy 3 rodzaje treningów, które podkręcają metabolizm i świetnie spalają tłuszcz.

– Osobom, które chcą schudnąć przed wakacjami najlepiej przysłużą się trening cardio, trening HIIT oraz trening siłowy. Każdy z nich w efekcie doprowadzi do spalenia tkanki tłuszczowej i poprawy wyglądu ciała. Możemy wybrać jeden z nich lub stosować je naprzemiennie. W każdym przypadku kluczem do sukcesu jest konsekwencja. Osobom początkującym polecam cardio, pozostałe 2 formy są dla osób bardziej zaawansowanych. Trenujcie minimum 3 razy w tygodniu, a różnicę w wyglądzie zauważycie już po 3 tygodniach. – mówi Michał Bukraba, akredytowany trener sieci klubów fitness CityFit.

 

Trening cardio polecany jest zwłaszcza osobom początkującym. Polega na długotrwałym wysiłku o umiarkowanej intensywności, dzięki któremu wzmacnia się wytrzymałość organizmu. Dotlenia organizm, wzmacnia serce, a stosowany kilka razy w tygodniu prowadzi do utraty zbędnych kilogramów. Najpopularniejsze jego formy to bieganie (w plenerze lub na bieżni), jazda na rowerze (w klubie fitness mogą to być zajęcia grupowe typu spinning), jazda na rolkach lub pływanie.

 

Trening HIIT to intensywny trening interwałowy. Polega on na wykonywaniu interwałów, czyli ćwiczeń o zmiennej intensywności. Ćwiczenia te mogą być dowolne, istotą treningu jest zmiana ich intensywności – naprzemienne przeplatanie tych bardzo intensywnych z tymi wymagającymi umiarkowanego wysiłku (np. cardio). Przykład serii: 20 przysiadów z obciążeniem (intensywnie), 30 brzuszków (umiarkowanie), 20 wykroków z obciążeniem (intensywnie), minuta jazdy na rowerze (umiarkowanie), skakanka (aktywna przerwa). Całość powtarzamy 5 razy. Odpoczywamy dopiero po zakończeniu serii.

Trening HIIT świetnie przyspiesza metabolizm – efekt trwa nawet do 48 godzin po jego zakończeniu. Dlatego niezwykle skutecznie spala tłuszcz i prowadzi do widocznych efektów w krótkim czasie. Jego dodatkową zaletą jest krótki czas wykonania – 15-30 minut. Wymaga jednak pewnego doświadczenia treningowego lub wsparcia trenera personalnego, który będzie czuwał nad jego prawidłowym przebiegiem.

 

Trening siłowy. Dla mężczyzn jest dosyć oczywistym wyborem, jednak panie często rezygnują z ćwiczeń z większym obciążeniem w obawie przed nadmiernym rozbudowaniem muskulatury. A tymczasem to trening z ciężarami daje świetne efekty w zakresie rzeźbienia sylwetki i odchudzania! Ćwiczyć można na maszynach oporowych lub z użyciem akcesoriów treningowych: kettli, sztang czy ciężarów. Istota treningu polega na wykonaniu małej liczby powtórzeń każdego ćwiczenia (3-8 razy w 5-7 seriach) z dużym obciążeniem. Polecany jest osobom bardziej zaawansowanym, początkujący powinni skorzystać ze wsparcia trenera personalnego, który pomoże dobrać ciężar oraz przypilnuje prawidłowego ustawienia ciała.

 

– Pomoc trenera personalnego to zdecydowanie najlepszy sposób na osiągniecie efektów w krótkim czasie. Nie zawsze możemy pozwolić sobie na wykupienie pakietu treningów personalnych, ale czasem wystarczy jednorazowa konsultacja, podczas której profesjonalista zmierzy nasz „stan wyjściowy”, określi cele treningowe i ułoży trening, który pomoże nam je osiągnąć. Klubowicze CityFit z takich konsultacji mogą korzystać bezpłatnie w każdy ostatni czwartek miesiąca.  – dodaje Michał Bukraba.

 

 

***

CityFit to polska sieć innowacyjnych klubów fitness, czynnych 24h/dobę, 7 dni w tygodniu. Jej misją jest oferowanie klubowiczom pełnego komfortu ćwiczeń w atrakcyjnej cenie i bez konieczności podpisywania długoterminowych umów. Kluby znajdują się głównie w centrach miast, na terenie galerii handlowych oraz obiektów biurowych. Sieć posiada aktualnie 15 lokalizacji w 12 miastach Polski i planuje kolejne otwarcia. www.cityfit.pl

 

POBIERZ ARTYKUŁ

POBIERZ ZDJĘCIE