Uwaga!

Mam dobre wieści. Udało się nam przygotować pakiet programów treningowych i zapewnić, że każdy z Was znajdzie tam dla siebie coś ciekawego. To olbrzymia radość wychodzić naprzeciw poszukującym optymalnego planu, ale i odpowiedzialność za to zaufanie.
W tym artykule chciałbym powiedzieć cos więcej o tym projekcie, jak powstawał oraz co uwzględniliśmy tworząc zapiski na Twój trening.

Struktura

Programy skupione są wokół 3 profili: Treningi Wprowadzające, Treningi Podstawowe, Treningi Sprofilowane. Nazwy określają poniekąd charakterystykę odbiorcy. W związku z tym treningi wprowadzające przeznaczone są dla tych, którzy dopiero co stawiają pierwsze kroki na siłowni. Podstawowe treningi to idealne rozwiązania dla chcących utrzymać rekreacyjną intensywność. W katalogu sprofilowanym znajdziesz treningi skrojone pod Twój cel.

Opis treningu

Patrząc na program treningowy znajdziesz tam tylko najpotrzebniejsze punkty i parametry. Każdy trening zaczyna się od wskazówek dotyczących rozgrzewki. Nazwy ćwiczeń oraz maszyn otwierają tabelkę. Dodatkową pomocą w odnajdywaniu prawidłowych maszyn jest system oznakowania spójny kolorystycznie ze strefą, w której znajduje się dany sprzęt. Dalej odnajdziesz dane o seriach i powtórzeniach. Zaplanowaliśmy system progresji obejmujący 6 tygodni. Progresywność w ilości serii oraz powtórzeń ma zapewnić prawidłowe „wprowadzenie” Cię w trening. Jedyne co będziesz musiał sam oszacować to obciążenia. Ale i tu mam dobrą informację, bo w przygotowywanych artykułach opiszemy, jak określić właśnie ten parametr.

Bezpieczeństwo

Proponowane treningi mają bardzo przemyślaną strukturę rozłożenia intensywności. Znaczy to tyle, że nie ma tam kumulacji najbardziej przeciążających ćwiczeń w obrębie jednej sesji treningowej. Proponowane parametry serii i powtórzeń również zabezpieczają przed nadmiernym przeciążeniami. Co nie znaczy, że jeśli czujesz się na siłach nie powinieneś podnieść intensywności. Miej jednak pewność kiedy to robisz. Nie rób tego kosztem zdrowia, utraty techniki, czy radości z ćwiczeń.

Dobór ćwiczeń

Większość ćwiczeń zaplanowana jest na maszynach oporowych oraz półwolnych. Mam ten komfort ponieważ w klubach CityFit dysponujemy doskonałymi maszynami o wysokich standardach ergonomii oraz bezpieczeństwa. Dobierając więc ćwiczeniami udało się połączyć atrakcyjność, bezpieczeństwo z skutecznymi technikami. Ćwiczenia z ciężarami wolnymi lub te z ciężarem własnego ciała to ćwiczenia z serii tych najbardziej klasycznych, tworzących podstawę.

Motywacja

Wyobraź sobie, że wiesz jak ćwiczyć. Trenujesz już jakiś czas. Doskonale znasz swe potrzeby, umiesz czytać swoje ciało na treningu. Jednak zawsze przychodzi taki moment, że nie masz pomysłu na motywację. Po prostu nudzi Ci się. Potraktuj nasze programy jako inspirację, chwilowy przerywnik, albo punkt zaczepienia do dalszych zmagań.
To samo jeśli brak Ci weny. Może nie ćwiczysz bo nie masz czasu, albo wcześniej nie widziałeś efektów. To tylko kilka pomysłów dla zachęty do zapoznania się z naszymi treningami.

 

Programy treningowe możesz znaleźć na naszej stronie internetowej http://cityfit.pl/plany-treningowe/. W kolejnych materiałach na blogu zapoznasz się ze szczegółowymi opisami poszczególnych kategorii.

m.