Kup karnet

Blog

Czerp wiedzę od najlepszych!
Nasz blog powstaje we współpracy z magistrem dietetyki, osobistą stylistką oraz managerami klubów, którzy dzielą się z Tobą swoim doświadczeniem. Skorzystaj i poszerz swoją wiedzę!

Kup karnet
#FitAndTheCity

Blog

Czerp wiedzę od najlepszych!
Nasz blog powstaje we współpracy z magistrem dietetyki, osobistą stylistką oraz managerami klubów, którzy dzielą się z Tobą swoim doświadczeniem. Skorzystaj i poszerz swoją wiedzę!

Kup karnet
#YouAndTheCity

Blog

Czerp wiedzę od najlepszych!
Nasz blog powstaje we współpracy z magistrem dietetyki, osobistą stylistką oraz managerami klubów, którzy dzielą się z Tobą swoim doświadczeniem. Skorzystaj i poszerz swoją wiedzę!

Kup karnet
#FunAndTheCity

Blog

Czerp wiedzę od najlepszych!
Nasz blog powstaje we współpracy z magistrem dietetyki, osobistą stylistką oraz managerami klubów, którzy dzielą się z Tobą swoim doświadczeniem. Skorzystaj i poszerz swoją wiedzę!

Kup karnet
#WeAndTheCity
#YouAndTheCity

Jak nie stracić formy podczas świąt?

Ilona Wilk 23.12.2016

Okres pomiędzy świętami a sylwestrem, to czas który spędzamy z najbliższymi, regenerujemy nasze siły i optymistycznie nastawiamy się na nowy rok. To również moment, który stanowi duże zagrożenie dla efektów treningowych, które udało nam się osiągnąć sumiennie pracując przez cały rok.

Zazwyczaj podczas świąt nie przejmujemy się spożytymi kaloriami oraz ilością wypitego alkoholu. Wydaje nam się, że podczas kilku dni niewiele się zmieni. Jakie jest więc nasze rozczarowanie, kiedy okazuje się, że nie możemy dopiąć sylwestrowej kreacji? Co zatem zrobić, żeby nie odmawiać sobie przyjemności jedzenia w okresie świątecznym i nie wkraczać z wyrzutami sumienia oraz dodatkowymi kilogramami w nowy rok?pexels-photo-1966482

Teoretycznie kilka nadprogramowych dni nie jest w stanie diametralnie popsuć naszych efektów treningowych, jednakże wzrost wagi i spadek kondycji fizycznej to coś, co dotyka praktycznie każdego. Poprzez nadmierne jedzenie nasz organizm jest ociężały, a metabolizm rozregulowany. Czujemy się źle i nic nam się nie chce. Statystycznie podczas wigilii spożywamy od ok. 6000 kcal wzwyż. To często 2-3 razy więcej niż nasze codzienne zapotrzebowanie (chyba, że jesteśmy w okresie budowania masy). Jeżeli dbasz o siebie i zwracasz uwagę na to, co znajduje się na talerzu, dodatkowo zależy Ci na wyrzeźbieniu sylwetki, okres świąteczny nie musi być przykrym momentem odmawiania sobie wszystkiego na co masz ochotę. Wystarczy tylko jeśli zastosujesz się do kilku prostych trików, które pomogą Ci zachować dobrą formę, a po świętach pozwolą szybko wrócić do dawnej wagi:

  1. Gotuj mądrze!

Aktualnie kiedy bycie fit jest czymś modnym, w internecie możesz znaleźć wiele przepisów na produkty wigilijne w wersji mniej-kalorycznej. Czasami wystarczy zamiast cukru użyć słodzika lub ksylitolu, a zwykłą białą mąkę zastąpić tą gryczaną, żeby potrawy były lżejsze i zdrowsze. Podobnie przygotowując sosy, zamiast tłustej śmietany, dodaj gęsty jogurt – jest wiele alternatyw. W kuchni liczy się również obróbka termiczna jedzenia. Ryba gotowana na parze nie pasuje do wigilijnego stołu, jednak ta pieczona – jak najbardziej. Nie wszystkie dania muszą ociekać dużą ilością tłuszczu, żeby były smaczne a przy tym nie powodowały zwiększenia obwodu talii 🙂

  1. Nie przejadaj się

W święta każdy chce skosztować wszystkiego, co zostało przygotowane. Jeżeli też masz apetyt na każdą z potraw, która jest na stole, kosztuj śmiało. Nie doprowadzaj jednak przy tym organizmu do stanu przejedzenia, wybieraj mniejsze porcje.

  1. Przygotowuj posiłki z umiarem

Pamiętaj o tym, że przygotowując święta, gotujesz dla rodziny. Nie szykuj posiłków dla całej stołówki. Najczęściej po świętach przygotowane jedzenie zostaje i jest spożywane podczas kolejnych dni poświątecznych. Efektem tego jest kontynuowanie podjadania aż do sylwestra.

  1. Rób przerwy między posiłkami

Podczas świąt nie powinniśmy rezygnować z podstawowych zasad zdrowego jedzenia. Po każdym posiłku powinno robić się 2-3 godzinną przerwę. Dzięki temu zjemy mniej, unikniemy przejedzenia, a tym samym dodatkowych kalorii.

  1. Żadnego postu

W wigilię wiele osób unika jedzenia czegokolwiek do czasu kolacji. Wiedzą, że podczas rodzinnej wieczerzy zjedzą więcej i mylnie uważają, że jeżeli wcześniej będą pościć, bilans energetyczny wyjdzie w normie. To podstawowy błąd, który prowadzi do zaburzenia metabolizmu. Przed wigilijną kolacją należy jeść regularnie, sięgając po lekkie posiłki – dzięki temu przyzwyczaimy nasz układ trawienny do pracy.

  1. Uważaj na alkohol!

pexels-photo-2252242Święta i sylwester to czas spotkań, którym często towarzyszy alkohol. Jeśli chcesz pozostać w dobrej formie postaraj się go unikać lub ograniczać. Kieliszek wódki 40 ml ma 110 kcal, drink (300 ml) ok. 280-300 kcal, likier to aż 280 kcal w 100 ml. Uważaj także na piwo. To jasne zawiera ok. 115 kcal, ciemne ma więcej węglowodanów, a smakowe jest dodatkowo dosładzane (ok. 150 kcal). Jeżeli nie możesz odmówić sobie alkoholu, wybieraj mądrze.  Bezpiecznym wyborem jest czerwone wino wytrawne (78 kcal), które dodatkowo dobrze wpływa na trawienie. Pijąc alkohol nie tylko spożywasz zbędne, dodatkowe kalorie, podbijając dzienny bilans, ale przede wszystkim wpływasz negatywnie na formę. Napoje alkoholowe zaburzają regeneracje organizmu, powodują odwodnienie, wypłukują cenne minerały. Organizm zamiast się regenerować, zmuszony jest do intensywnej pracy związanej z usuwaniem toksyn.

  1. Nawadniaj się w sposób odpowiedni

Pij wodę, miętę, herbaty ziołowe – czerwoną, zieloną, rumianek. Pijąc dużo, zjesz mniej, dodatkowo wymienione alternatywy słodkich napojów, wpłyną pozytywnie na procesy trawienia.

  1. Trenuj!

Okres świąteczny to czas, który spędzamy z rodziną. Postarajmy się spędzić go w sposób aktywny. Świąt wcale nie trzeba przesiedzieć przy stole. Jest wiele ciekawych form aktywności, które można podjąć wspólnie, dobrze się przy tym bawiąc. Spacer po lesie, sporty zimowe na sztucznie naśnieżonym stoku, łyżwy, basen – wszystko to łączy przyjemne z pożytecznym.

Jak widzisz wystarczy kilka prostych kroków, by nie stracić formy w okresie świątecznym. To nie jest czas na trzymanie diety, odmawianie sobie wszystkiego. Jeść trzeba. Niewiele jest takich dni, kiedy wszystko wygląda pięknie i jeszcze lepiej smakuje. Święta to niezwykły czas, który możemy spędzić z bliskimi. Nie rezygnuj z ciasta, które przygotowała mama, nie sprawiaj jej przykrości 🙂 Po prostu zastosuj kilka trików i podejdź do świąt z głową.

Jeżeli mimo wszystko dopadną Cię wyrzuty sumienia i coś pójdzie nie tak, nie przejmuj się. Od stycznia zajmiemy się Tobą i Twoimi noworocznymi postanowieniami. Przygotowaliśmy nową ofertę karnetów:

  1. Intropack
  2. New Year’s Resolution gift
  3. Karnet 3 miesięczny – (dostępny na razie w Wałbrzychu i Bielsku-Białej)

Chcesz wiedzieć więcej na temat nowych pakietów? Śledź informacje na www.cityfit.pl oraz na naszym Facebooku. Szczegóły podamy już niebawem 🙂

Zwolennikom siłowni przypominamy, że kluby naszej sieci są czynne również w święta, także w nocy. Warto w tym czasie wybrać się na trening. Podczas świąt unikniesz tłumów, poruszasz się i oczyścisz sumienie z jedzeniowych grzeszków 🙂 Na siłownię w okresie świąt warto wybrać się również całą rodziną. Jeśli Twoją pasją jest sport, pokaż bliskim miejsce, do którego regularnie uczęszczasz. Być może zarazisz ich bakcylem do ćwiczeń.

W dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy się spieszą, coraz mniej momentów w życiu spędzamy z rodziną. Czas to coś czego nie da się odzyskać, nie zrekompensujesz go żadnym pięknym przedmiotem położonym pod choinką. Wspólne treningi to coś co łączy, jednoczy i zbliża – to walka o realizację wspólnych celów – RAZEM. Weź to pod uwagę kupując świąteczny podarunek. Być może zamiast kolejnej pary skarpetek z reniferem, lepszą alternatywą będzie zakupienie bliskim karnetu do CityFit? Już teraz specjalny podarunkowy karnet świąteczny dostępny do kupienia pod adresem: http://cityfit.pl/aktualnosci/krzepa-przydaje-sie-nawet-swietym. Zdrowia, pozytywnej energii i możliwości spędzenia czasu razem nie porównasz z żadną rzeczą materialną. Przeżyj te chwile z nami – pozytywnie – sportowo – inaczej.

Trzymam za Was kciuki oraz życzę udanych świąt spędzonych w rodzinnym gronie. Dobrze zjedzcie, odpocznijcie i nastawcie się pozytywnie na nowy – lepszy rok. Postaramy Wam się go umilić i motywować w realizacji założonych celów, bez względu na to jakie one są. Rodzinnych Świąt życzy zespół CityFit 🙂

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

(Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany)

Więcej wpisów z tej kategorii
Kup karnet
Bądźmy w kontakcie