Kofeina to substancja, która ma dobroczynny wpływ na organizm:

  • pobudza i orzeźwia
  • obniża uczucie zmęczenia
  • poprawia ukrwienia mózgu
  • pobudza intelekt
  • pozytywne działa na metabolizm mięśni i szybsze spalanie tkanki tłuszczowej
  • zmniejsza zmęczenie mięśni
  • przynosi ulgę przy migrenowych bólach głowy

 

Gdzie ją znajdziemy?

  • kawa
  • herbata
  • cola
  • napoje energetyzujące
  • leki przeciwbólowe
  • czekolada

A więc, kofeina – jak wiadomo – głównie powoduje pobudzenie, jednak jej nadmiar wywołuje nerwowość, rozdrażnienie, kłopoty z zaśnięciem, a nawet sensacje żołądkowe. Spożywana umiarkowanie,  tzn. w ilości nie przekraczającej 400 mg dziennie, jest nieszkodliwa i nietoksyczna.

Za pomocą infografiki poniżej oblicz sobie ile tej kofeiny zjadasz dziennie. Pamiętaj, że dopuszczalna liczba nie może przekroczyć 400 mg.

 

Podsumowując – kofeinę spożywaj z głową!

A na koniec dobra rada:

Nie powinno się pić kawy po turecku (czyli zalewanej wrzątkiem), ponieważ zwiększa poziom cholesterolu we krwi. Najzdrowsza jest kawa z ekspresu posiadającego filtr.