Początek nowego roku to dla większości czas noworocznych postanowień. W mediach, kolorowych czasopismach, na każdym kroku spotykamy się z motywującymi tekstami, które pokazują nam, że tym razem może się udać. Chociaż zacząć można zawsze to zmiana cyfry na nową ma w sobie coś magicznego. Z sentymentem zamykamy przeszłość, dokonując rachunku sumienia, wyznaczając cele, które tym razem chcemy zrealizować. Do najczęściej powielanych postanowień noworocznych należą chęć schudnięcia i rzucenia palenia. Często z nowym rokiem chcemy zacząć uprawiać sport, zmienić pracę, upomnieć się o podwyżkę, znaleźć więcej czasu dla przyjaciół, rodziny, zadbać o siebie i postawić na własny rozwój. Przykre jest to, że pomimo licznych obietnic, statystycznie tylko 8% osób udaje się zrealizować postanowienia noworoczne.

Czy wiesz, że w styczniu w większości klubów fitness wzrasta ilość klubowiczów aż o 1/3? Około 25% z nich rezygnuje najczęściej po pierwszym tygodniu, 29% traci zapał po 2ch tygodniach, a 36% poddaje się po miesiącu, pozostałe 50% statystycznie po pół roku. W efekcie tego aż 92% postanowień kończy się porażką (University of Scranton). Celowo piszę na ten temat w połowie stycznia, żebyście zdali sobie sprawę z tego na jakim poziomie znajduje się Wasz aktualny zapał. Z jakiegoś względu dołączyliście do naszych klubów, lub wybraliście inne siłownie mając potrzebę rozpoczęcia zdrowego trybu życia. Chcemy Wam pomóc w realizacji Fit celów.

Jak w takim razie podejść do postanowień noworocznych, w taki sposób żeby się nie poddać już na starcie, a dodatkowo podołać wyzwaniu?

Określ czego chcesz!

Spójrz na swoje postanowienia noworoczne i odpowiedz sobie na pytanie. Dlaczego właśnie one? Co spowodowało, że w tym roku planujesz zacząć żyć aktywnie? Czy to postanowienie jest kierowane Twoimi emocjami? Czy tego właśnie potrzebujesz?
Wielu ludzi instynktownie formułuje cele na nowy rok kierując się opinią innych. W rezultacie powielamy standardowe postanowienia, które są dość typowe – zgodnie z zasadą, że wyznaczanie postanowień jest modne i na topie. Lubimy postępować tak jak inni, myślimy, że tak trzeba. Być może nasz partner zasugerował nam, że czas schudnąć/nabrać masy, w związku z czym staramy się zrealizować jego sugestie. STOP – nie tędy droga.

Żeby zrealizować wyznaczony cel, trzeba tego chcieć, ale tylko i wyłącznie dla siebie. Przestań się sugerować tym czego oczekują od Ciebie inni. Usiądź w spokoju i wsłuchaj się w swoje wnętrze. Co TY chciałbyś zmienić? Czy czujesz się dobrze ze sobą? Jeśli nie, co sprawiłoby żebyś poczuł się lepiej? Jakie są Twoje postanowienia na nowy rok? Nie partnera, rodziny, znajomych, szefa. To mają być twoje własne, osobiste cele.

Co za dużo to niezdrowo!

W XXI wieku żyje się bardzo szybko. Na każdym kroku zmagamy się z rozmaitymi oczekiwaniami wobec nas. W domu, w pracy, w kręgu znajomych. Wszędzie mnóstwo narzuconych obowiązków, którym musimy sprostać. Jesteśmy przeładowani, mamy mało czasu dla siebie. Nie pozwól żeby dodatkowy natłok postanowień noworocznych odbierał Ci chęci do wstawania rano z łóżka. Świetnie, że chcesz coś zmienić ale nie wszystko na raz. Wyznacz sobie 3 rzeczy na których w tym roku chcesz się skupić i tego się trzymaj. Jeżeli wymagasz od siebie zbyt wiele, z góry skazujesz się na porażkę. To sukcesy motywują do dalszej pracy a nie kolejne drobne potknięcia na różnych polach życiowych.

Jasno sformułuj cel

Już wiesz czego chcesz? Świetnie. Kolejnym krokiem jest jasne, precyzyjne i konkretne sformułowanie celu. Nie rzucaj ogólników, że chcesz schudnąć, ponieważ to wyrażenie nic konkretnego nie mówi. Wyznacz konkretne liczby, granice czasowe. Jeśli chcesz zacząć regularnie trenować, sformułuj oczekiwania względem siebie: w 2017 roku będę trenować 3 razy w tygodniu. W momencie kiedy ćwiczysz w poniedziałek, środę, piątek, łatwo zauważysz, że w tygodniu uciekł Ci jeden dzień treningowy. Wyznaczając cele pamiętaj żeby były one realne, mierzalne i określone w czasie. Chcesz schudnąć? Super – w związku z tym zaplanuj, że np. do 30 marca zrzucisz w zdrowy sposób 6kg. Mając określony, racjonalny termin łatwiej jest się zmotywować do cięższej pracy.
Formułując postanowienia noworoczne unikaj czasowników: „spróbuję”, „postaram się”, ponieważ używając ich z góry zakładasz, że może Ci się nie udać. Zamień te wyrażenia na sformułowania – „zrobię to”, „wykonam”, zmienię” – mają w sobie siłę i magie, która pozwoli uwierzyć, że tym razem się uda. Pamiętaj o tym, żeby karmić w sobie wewnętrznego zwycięzcę. Każdy z nas ma kogoś takiego. Wykopmy wewnętrznego krytyka, zastępując go pewną siebie wersją własnej osoby.

Zrób plan!

Żaden ekstra biznes, interes życia, event nie powstaje bez dokładnego planu. Podobnie jest z postanowieniami noworocznymi. Nie wystarczy zaplanować – w tym roku schudnę 10kg, zacznę prowadzić zdrowy tryb życia i regularnie uprawiać sport 3 razy w tygodniu. Jeśli chcesz to osiągnąć, powinieneś w spokoju usiąść i zastanowić się w jaki sposób masz zamiar to zrobić. Pomyśl co da Ci realizacja wyznaczonego celu, jak będziesz się czuł, wyglądał kiedy zrealizujesz swój cel. Widzisz to?? Ekstra. To teraz zaplanuj jak chcesz to zrobić? Marzysz o tym żeby zrzucić 10kg w pół roku. Ile razy będziesz chodzić na siłownie? Jaki sport będziesz uprawiać? Co z dietą? Kto Cię będzie wspierał? Te drobne rzeczy spowodują, że Twój cel stanie się bardziej realny w wykonaniu.

Wsparcie

Łatwiej jest realizować postanowienia noworoczne, jeśli masz wokół siebie wsparcie ważnych osób, które nie tylko będą Cię motywować do działania, ale także w razie potrzeby przypomną jakie wyznaczyłeś sobie cele. Jeśli chcesz zacząć regularnie trenować, dobrym pomysłem jest zapisanie się na siłownię razem z kimś znajomym. Może to być partner, przyjaciel, rodzic. Uprawiając sport razem, nie tylko dopingujecie sobie nawzajem, ale również dodatkowo polepszacie relacje, spędzając ze sobą czas. Może się po jakimś czasie okazać, że siłownia, której tak bardzo wcześniej nie lubiłeś, okaże się świetnym miejscem, w którym czujesz się jak w drugim domu.

Zaczynasz się odchudzać? Powiedz rodzinie i znajomym o swoim celu. Poproś o pilnowanie, przypominanie i motywowanie w momentach kryzysowych. Takie zdarzają się każdemu. Dodatkowo w momencie gdy powiemy innym o swoich postanowieniach, czujemy się bardziej zobowiązani żeby je zrealizować.

Przyjemność!

Podejdź do postanowień noworocznych jako do czegoś dobrego. Myśl o korzyściach związanych ze zmianą. Wiele osób zakładając, ze w tym roku schudnie, lub zacznie uprawiać regularnie sport, od razu myśli o milionie wyrzeczeń jakie będzie musiała podjąć. To błąd. Dieta nie musi być nudna, a aktywność fizyczna kojarzyć się z bólem i cierpieniem. Wybierz te formy, które sprawiają Ci satysfakcje. Znajdź klub, który nie będzie Cię ograniczał godzinami czasowymi. CityFit ma tą zaletę, że jest otwarty 24h, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, nawet w święta. Co za tym idzie, nie musisz się stresować, że nie zdążysz na trening, lub z racji świąt opóźnisz się w realizacji planu. Wybierz rodzaj aktywności która Ci odpowiada – zajęcia fitness, cardio, trening funkcjonalny, pływanie, taniec. Wszystko to co sprawia przyjemność Tobie. Szukaj pasji w tym co robisz. Po jakimś czasie może odkryjesz, że realizacja postanowienia noworocznego jest czymś bardzo przyjemnym.

Stawiaj sobie wyzwania

Dobrym pomysłem do dodatkowej motywacji jest branie udziału w rozmaitych wyzwaniach. Są ogólne dostępne wszędzie. Na facebooku, stronach sportowych, kolorowych magazynach. Chcąc regularnie trenować przy nawale obowiązków podjęłam wyzwanie kolegi i dołączyłam do grupy 150treningów w 2017 roku. Świetna sprawa oraz grupa uczestników, która wzajemnie się motywuje i napędza do działania. Nic tak nie działa na nas, jak osoby z podobnym celem do naszych. Również wyznaczaj sobie małe wyzwania. W sieci naszych klubów jest FitQuest do badania kondycji – regularnie sprawdzaj progresy, mierz rezultaty – kiedy odnosisz nawet malutkie sukcesy to świetnie działa na naszą podświadomość.

Nagradzaj się

Każdy z wyznaczonych planów noworocznych podziel w czasie. Rozbijaj swoje cele na mniejsze zadania. Obiecałeś sobie, że przez rok zrzucisz 16kg? Ambitnie. Zaplanuj wobec tego, że np. w styczniu stracisz 3 kg, w lutym 2, przez wakacje utrzymasz wagę, którą udało się osiągnąć do tego czasu, itd. Za każdy zrealizowany mini cel nagradzaj się we właściwy sposób. Bądź dla siebie dobry i zauważaj swoje sukcesy – to działa!

Poszerzaj wiedzę

Łatwiej jest podołać postanowieniom noworocznym jeśli posiadamy o nich wystarczającą wiedzę. Przykładowo: chcesz schudnąć, regularnie trenować? Super – interesuj się tym tematem. Wyszukuj wiedzy, informacji, które pomogą Ci ułatwić zadanie. Lubisz gotować? Spójrz ile na stronach internetowych jest super smacznych fit przepisów. Zaczynasz uprawiać sport? Poszukaj informacji o treningu siłowym, planach treningowych, treningu funkcjonalnym. Zainteresuj się jakie ćwiczenia działają na partie ciała, na których poprawie Ci szczególnie zależy. Być może chcesz się wspomóc odpowiednią suplementacją? Im więcej wiesz tym jest łatwiej. Dodatkowo szukanie informacji zapewnia Ci rozwój, a przecież w życiu o to chodzi żeby nie stać w miejscu, prawda?

Nie poddawaj się!

Pamiętaj, porażki zdarzają się każdemu. Jeśli zdarzy Ci się zboczyć z dobrej drogi na jakiś czas, to nie jest powód dla którego masz porzucać wszystkie starania. Weź się w garść, zbierz w sobie i do dzieła. Dasz radę!!! Pamiętaj, że w 2017 mamy 365 dni na to żeby zmienić nasze życie na lepsze. Kilka odpadło? Nic nie szkodzi, dalej mamy ich pod dostatkiem.

Postanowienia noworoczne wcale nie muszą się kojarzyć z wyrzeczeniami jeśli właściwie się do nich zabierzemy. Szczerze? Pisząc ten wpis sama nastroiłam się na sukces. To wszystko może być takie proste. Wystarczy jedynie się dobrze nastawić i mieć plan, poszerzać wiedzę, szukać wsparcia i być wyrozumiałym dla siebie. Wszystko przyjdzie samo. Realny cel, realizowany drobnymi kroczkami i już za rok zobaczysz, ze fit postanowienia staną się nagle częścią twojego życia, z którego będziesz czerpać satysfakcje. Dodatkowo zmotywują Cię wymierne korzyści płynące z realizacji fit postanowień – lepsze samopoczucie, wygląd skóry, więcej energii, znajomych, zmiana nawyków. Super brzmi prawda?

A jeżeli zaczynasz swoją przygodę z siłownią, zależy Ci żeby na samym początku dobrze zacząć i nie zrezygnować, zapisując się do naszego klubu wykup IntroPack . Karnet, który zawiera oprócz miesięcznego członkostwa z opłatą wpisową, a także dodatkowo godzinę z trenerem personalnym, który ukierunkuje Cię we właściwy sposób i pomoże zacząć w świecie siłowni. Pamiętaj, ze w CityFit możesz liczyć na pomoc Gym Assistant oraz kadry managerskiej – sport jest naszą pasją. My też kiedyś zaczynaliśmy i tak jak Ty mamy swoje noworoczne Fit postanowienia. Jesteśmy dla Ciebie w godzinach naszej pracy. Wszystkie informacje dostępne na www.cityfit.pl

Trzymam za Was kciuki!