Jest mnóstwo filmów, książek, szkoleń o motywacji. Wiele się o niej mówi, szuka rozmaitych sposobów na jej odnalezienie. Jak zacząć i się nie poddać? Są różne sposoby:

1) Znajdź partnera treningowego. Zdecydowanie łatwiej jest walczyć o formę, jeśli robi się to z kimś jeszcze. Wspólne treningi, wymiana poglądów, wsparcie, to ważne elementy, które wpływają na Twoją motywacje. Popytaj znajomych, namów kogoś z rodziny, lub zwyczajnie rozejrzyj się w swoim klubie fitness. Pracując na co dzień w klubie fitness obserwuję wielu ludzi, którzy szukają osób podobnych do siebie, żeby wspólnie trenować. Sama doszłam do momentu przełamania lęku, wstydu trenowania z kimś obcym (nie było czego się bać) i odkryłam zalety z tego płynące. Teraz to uwielbiam. Jeśli ćwiczę z drugą osobą, daję z siebie więcej mocy, bo głupio mi odpuszczać, jak ktoś patrzy na mnie i też daje z siebie 100%. W CityFit mamy grupy społecznościowe, zawsze możesz zapytać, kto chciały umówić się z Tobą na wspólny trening. Spróbuj, to proste 🙂

2) Poszukaj inspiracji w internecie. Poszukaj w internecie blogów osób, które są fit. Może któraś z nich Cię zainspiruje. To świetna sprawa obserwować jak ktoś inny również o siebie dba. Może ma ciekawe alternatywy posiłków, wykonuje fajne programy treningowe. To sposób na zdobycie nowej wiedzy i zgłębienie tematu. Jeszcze chwila i sam wkręcisz się w życie w stylu fit – pamiętaj, że endorfiny uzależniają 🙂

3) Wizualizacja – często myśl o tym jak chcesz wyglądać. Nie od dziś wiadomo, że otrzymujemy to o czym intensywnie myślimy. Może masz zdjęcia sylwetki, do której dążysz? Ustaw sobie motywujące zdjęcia na pulpicie, przypnij nad biurkiem, przy lodówce. Jeśli będziesz mieć cel przed oczyma, łatwiej będzie Ci uniknąć pokus.

4) Bądź dla siebie dobry – Nie oceniaj siebie zbyt surowo, jeżeli zdarzy Ci się złamać reżim diety lub przez chwilową chorobę odpuścisz trening. Pamiętaj, że w dążeniu do idealnej sylwetki, nie ma drogi na skróty. Jesteśmy ludźmi, zdarzają nam się porażki, byle nie za częste. Jeśli uda Ci się osiągnąć chociaż mały cel, spraw sobie nagrodę – nowe legginsy na trening, pulsometr? Najgorsze co możesz zrobić, to zrezygnować po pierwszym potknięciu. Czasem, aby osiągnąć wymarzony rezultat, trzeba cofnąć się dwa kroki w tył i wyciągnąć wnioski. Człowiek uczy się na błędach, ważne żeby wstać i iść dalej.

5) Nie patrz wstecz – Jeśli kilkukrotnie podejmowałeś próby odchudzania, wiele lat wstecz obiecywałeś sobie zrobić formę na wakacje i nigdy się nie udało, masz prawo być już na starcie zdemotywowany. Nie wracaj do przeszłości, to nic nie da. Dziś jest nowy dzień i masz kolejną szansę, żeby zrobić diametralny krok w przód. Przeszłość się nie liczy tylko to co jest tu i teraz.

6) Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia – Jeśli kilkukrotnie podejmowałeś próby odchudzania, a w dalszym ciągu brakuje Ci motywacji i nie wiesz jak zacząć, skorzystaj z pomocy trenera personalnego. Dobry trener personalny tak naprawdę jest gwarantem Twojego sukcesu. To ktoś kto nie tylko pokaże Ci w jaki sposób zacząć, ale także będzie motywował w chwili załamania i nie pozwoli Ci się poddać.