Na chwilę obecną możemy zauważyć trend na bycie fit, zdrowe odżywianie czy zwiększoną aktywność fizyczną. Nie każdy jednak na starcie wie od czego zacząć. Gubimy się na wstępie w tym, że stawiamy sobie za wysoko poprzeczkę. Wymagamy od siebie niebywałych efektów w krótkim odstępie czasowym. Budowanie sylwetki to nie sprint, a maraton, który będzie od nas wymagał wielkiego poświęcenia, ale na koniec, będzie czekała na nas nagroda.

Od czego zacząć?

Musimy pamiętać jedno – każdy z nas zaczynał od zera. Nawet Twój ulubiony trener z siłowni, który wydawać by Ci się mogło, że wie po prostu WSZYSTKO – też się kiedyś tego musiał nauczyć.
Z każdej strony atakują nas również coraz to nowsze badania, a każda osoba próbująca być z tym wszystkim na bieżąco ma przed sobą nie lada wyzwanie. Stawiaj powolne kroki, wyznaczaj sobie cele. Wymagaj od siebie tyle, aby trening był dla Ciebie przyjemnością, a nie katorgą.

O czym warto pamiętać na starcie?

  • zacznij od treningów co drugi dzień
  • pij dużo wody
  • ogranicz słodycze do minimum
  • pytaj mądrzejszych od siebie o porady
  • nie wymagaj od siebie rzeczy niemożliwych

Czerp wiedzę z zaufanego źródła.

Zazwyczaj osoby początkujące zaczynają swoją przygodę ze zdrowym stylem życia poprzez jedną z najbardziej znanych metod – prób i błędów. Na własnej sylwetce dowiadują się, co jest dla nich dobre, a co nie. Należy pamiętać jednak, że każdy organizm jest inny, dla każdego organizmu co innego może być ważne. Dobór diety oraz zestaw ćwiczeń treningowych najlepiej konsultować ze swoim trenerem personalnym.

Postaw na zmiany – efekty przyjdą same.

W trakcie budowania estetycznej sylwetki nie możemy zapominać o zbilansowanej diecie oraz różnorodnym planie treningowym. Na samym początku niebywale istotnym faktem jest to, że próbujemy sami stworzyć dla siebie zestaw ćwiczeń. Jest to największy błąd, który popełniamy, ponieważ osoby początkujące nie są nauczone poprawnej techniki. Brak odpowiedniej techniki przy wykonywaniu ćwiczeń może skończyć się lekkim urazem, bądź nawet ciężką kontuzją. Postawmy na trenera personalnego, który przedstawi nam dopasowany pod nasze możliwości plan treningowy, nauczy wykonywania ćwiczeń poprawnie oraz pomoże nam przy ułożeniu diety.

DOBRY TRENER – nie zna złotego środka. Bo takiego nie ma. Dobry trener dobierze Twój indywidualny plan wprost proporcjonalnie do Twoich potrzeb.

DOBRY TRENER – jest Twoim oparciem, Twoją motywacją i Twoją siłą. Trening z odpowiednią osobą obok, która nas instruuje jest po prostu bezpieczny. I szybciej przynosi efekty.

DOBRY TRENER – ukierunkuje nas, w którą stronę powinniśmy pójść, a zarazem zadba o nasze zdrowie.

Nie oznacza to jednak, że każdy trening najlepiej odbyć w towarzystwie trenera. Najlepszy trener to taki, który uchyli Ci rąbka swojej wiedzy, pokaże drogę, którą będziesz już samodzielnie kroczył. Nauczy Cię trenować zgodnie z możliwościami Twojego organizmu i będzie w stanie zawsze służyć dobrą radą.

Nie wstydźmy się zaczynać, prosić o pomoc. Nie zapominajmy, że podany przykład tyczy się osób mało i średnio zaawansowanych.

Co z osobami zaawansowanymi?

Większość osób zaawansowanych, ćwiczących od lat, startujących w zawodach sylwetkowych też ma swojego trenera. To właśnie ten trener odpowiedzialny jest za dietę, plan treningowy czy analizę badań.

Można sobie zadać pytanie: czemu osoba,która tyle ćwiczy, ma tyle lat doświadczenia, dalej szuka pomocy u kogoś innego?

Między innymi dlatego, że rzadko potrafimy sami siebie obiektywnie ocenić. Każdy z nas jest tylko człowiekiem i każdy ma prawo popełnić błąd. Trener jest tą osobą, która jest odpowiedzialna za to, żeby te wszystkie nasze małe błędy wyłapać i wykluczyć.

Pozostaje najważniejsze pytanie. Czy warto mieć trenera?

Ile jest ludzi, tyle jest opinii. Dla jednej osoby będzie to strata pieniędzy, druga osoba przekona się do tego, że potrzebuje pomocy, a jeszcze inna nigdy się na niego nie zdecyduje. Znajdzie się też taka, która skorzysta z pomocy trenera i będzie miała lepszy start. Osoba taka też zaoszczędzi. Zaoszczędzi swój własny czas, który straciłaby na błądzenie i szukaniu dobrej drogi. Pamiętajmy też o tym, że dzięki trenerowi możemy więcej zyskać, niż stracić. Trener personalny zadba o każdy aspekt naszego rozwoju, a zarazem wysłucha naszych potrzeb. Trenując samodzielnie możemy narazić się na niebezpieczeństwo w postaci kontuzji czy braku efektów, które będą spowodowane źle dobranym planem treningowym, bądź źle zbilansowaną dietą. Wybór należy do Ciebie, którą ścieżką chcesz podążać.