Nowy odcinek z serii „Treningowe A-Z”. Szukaj nowych wiadomości, czasem z „jajem” ale zawsze na serio 🙂 Udanego czytania.

A – Antropologia – przedmiot naukowy. To dzięki niej wiemy, jakie mamy typy budowy ciała oraz jakie zalecenia dietetyczne i treningowe są dla nich najlepsze.

B – BCAA – aminokwasy o złożonej konstrukcji chemicznej. Podczas wycieńczających treningów niezbędne aby utrzymać nasze mięśnie w dobrej kondycji (jakości).

C – Cykloergometr – nazwa fachowa rowerka treningowego (sprzęt cardio). W naszych klubach znajdziesz pionowy i poziomy.

D – Duma – pierwsza „stówa na klatę”, pierwszy Muscule Up, pierwsze zajęcia Zumby w pierwszym rzędzie, pierwszy maraton. Każdy ma ją z innego powodu. Każda jest wyjątkowa. Oby tak dalej!

E – Elektrolity – im więcej się pocisz, tym bardziej ich potrzebujesz. Szukaj nie tylko w kolorowych napojach, ale też w owocach, warzywach, wysoko zmineralizowanych wodach.

F – FitQuest – najlepsza maszyna do kontroli stanu własnej kondycji. Znajdziesz ją w każdym z klubów CityFit. 5 testów, 4 minuty, setki rozwiązań.

H – Hammer – maszyny typu Hammer to maszyny półwolne (hybryda maszyny i ciężaru wolnego). Są w każdym klubie CityFit.

I – Interwał – trening ze zmienną intensywności. Najlepsza metoda do podniesienia wydolności organizmu.

J – Jednolite – tempo podczas wykonywania serii, to podstawa dobrze wykonanego (pod kątem jakości) ćwiczenia.

K – Kolacja – przyjęło się, że o 18:00 i ani minuty później. Prawda jest taka, że powinno się ją zjeść 2 godziny przed snem.

L – Litr – przeciętnie 5 litrów krwi ma dorosła osob

M – Mitochondrium – „silnik” komórki mięśniowej. Im lepiej odżywiony tym silniejsza komórka / mięsień.

N – Nadwaga – symptom wskazujący na konieczność obniżenie wagi ciała. Mamy jej 3 stopnie.

O – Otyłość – choroba, której „gruby” wygląd to tylko wierzchołek góry problemów.

P – Personalny– trening. Wierz mi, to najlepsza inwestycja w progres, wiedzę, satysfakcję. POLECAM!

R – RotaryTorso – nazwa maszyny służąca do treningu, między innymi, mięśni skośnych brzucha. Maszyna zapewnia bezpieczeństwo i nie obciąża kręgosłupa. Znajdziesz ją w każdym klubie CityFit.

S – Serie – w programie określają objętość ćwiczenia. Powtórzenia mówią o jej intensywności.

T – Tłuszcz – najlżejsze i najbardziej wydajne źródło energii. 1g = 9kcal

U – Utrata – wagi, nie zawsze oznacza poprawę jakości budowy ciała. Za to utrata tłuszczu tak 🙂

W – Wytrzymałość – jedna z cech motorycznych. Determinuje np. szybkość „spalania” tłuszczu.

Z – Zabierz – zawsze na trening: strój sportowy, buty, ręcznik, 2 zł na wodę, dobre nastawienie 🙂