Chat with us, powered by LiveChat

Świetne kursy na koncie, duża wiedza, dobry kontakt z podopiecznymi a jednak klientów nie jest wystarczająco dużo. Co szwankuje?

Wybierz mądrze

Wybierając klub fitness, w którym będziesz prowadzić treningi musisz myśleć, jak przedsiębiorca, który chce wynająć biuro. Zanim przystąpisz do researchu, przygotuj sobie listę cech, które musi spełniać dany obiekt. Warto aby znalazły się na niej takie elementy jak:

Lokalizacja – nie od dziś wiadomo, że największą motywacją do przyjścia na siłownię jest jej odległość od domu lub miejsca pracy. Również Twoi klienci będą się tym kierować. Wybierz klub, który jest w dobrze skomunikowanej lokalizacji.  Zwróć uwagę na to, czy klub zapewnia zniżki na parkowanie – to również bardzo ważny aspekt.

Wielkość klubu – małe kluby w dobrych lokalizacjach często bywają przepełnione, co może uniemożliwiać sprawne przeprowadzenie treningu personalnego. Twoi klienci często będą stawiać swoje pierwsze kroki właśnie z Tobą. Siłownia na początku będzie dla nich nowym miejscem, w którym nie do końca będą się czuć swobodnie. Konieczność ćwiczenia „na zmianę” z innym klubowiczem, czy przeciskania się w małej zatłoczonej szatni nie zachęci ich do skorzystania z Twoich usług. Dlatego właśnie lepszym rozwiązaniem są duże kluby z ergonomicznie rozplanowaną przestrzenią. W tego typu obiektach przestrzeń zaaranżowana jest w taki sposób, aby każdy mógł znaleźć ustronne miejsce do ćwiczeń.

Zaplecze – klub fitness to miejsce, w którym będziesz spędzał większą część dnia. Sprawdź, czy w Twojej siłowni jest miejsce, w którym możesz odpocząć, naładować telefon i podgrzać jedzenie. Niektóre kluby, jak CityFit udostępniają również pokoje, w których można swobodnie porozmawiać z podopiecznym i przeprowadzić analizę składu ciała. Ma to duży wpływ na komfort Twój i Twojego podopiecznego.

Baza potencjalnych podopiecznych – zanim wybierzesz swój klub, sprawdź koniecznie, jakie jest zainteresowanie danym klubem. Małe, butikowe siłownie zapewniają super atmosferę, ale często nie idzie za tym wystarczająca baza klientów. W tym zestawieniu zdecydowanie wygrywają duże sieci. Warto sprawdzić również, czy klub honoruje karty sportowe takie, jak Multisport czy OK System. Znacznie zmniejsza to barierę wejścia dla Twojego potencjalnego podopiecznego.

Cena – prowadzenie treningów personalnych, to biznes, jak każdy inny i musi przynosić zyski. Nie przepłacaj, ale nie wybieraj ślepo najniższej ceny. Sprawdź, czy klub za tę cenę zapewnia Ci dostęp 24/7, elastyczne warunki współpracy, wsparcie marketingowe i dobrą lokalizację.

Opinia – bezprecedensowa sytuacja, w której wszystkie kluby fitness musiały się zamknąć, pokazały trochę, jak siłownie wspierają swoich trenerów. Zniżki na karnet, odroczenie płatności aż do odrobienia strat, czy darmowe karnety dla podopiecznych – warto zasięgnąć języka i dowiedzieć się, jaką pomoc zaoferowała sieć trenerom.

Wywiad

Zanim podejmiesz się współpracy z nowym podopiecznym, dowiedz się o nim więcej. Świetnie sprawdza się tutaj ankieta z podstawowymi pytaniami o stan zdrowia, cel, tryb życia czy dotychczasową dietę. Nic nie zastąpi rozmowy face to face, jednak w tym przypadku ankieta – mimo, że nieanonimowa – daje większy komfort klientowi. Pamiętaj jednak, aby nie przekombinować. Zapytaj tylko o te aspekty, które rzucą jakieś światło na ocenę możliwości podopiecznego i – co najważniejsze – takie, które jesteś w stanie zinterpretować. Nie musisz znać się na wszystkim, ale jeśli o coś pytasz, to musi mieć to jakiś sens. Zamiast pytania o poziom progesteronu u mężczyzny, lepiej skupić się na trybie życia, diecie, czy wymiarach. Nie będziesz miał raczej okazji obejrzeć dokładnie swojego podopiecznego w klubie fitness. Warto więc, aby do ankiety dołączył on również fotografie sylwetki. Pozwoli Ci to lepiej zaplanować trening a dodatkowo, będzie ciekawym materiałem do porównania za jakiś czas. A gdy już poznasz trochę klienta, to warto umówić się na…

Trening próbny

Darmowa jednostka treningowa to bardzo powszechna praktyka. Pozawala to Twojemu podopiecznemu zorientować się, czy odpowiada mu Twój styl prowadzenia zajęć. To również dobra okazja na zareklamowanie się. Nie lekceważ tego spotkania, potraktuj je jako inwestycję i dobrze się do niego przygotuj. Rozglądanie się po klubie fitness i wymyślanie „na szybko” ćwiczeń nie świadczy o Twoim profesjonalizmie. Miej już w głowie plan działania. Idealnie, gdybyś był w stanie odnieść się do informacji zawartych w ankiecie: problemy z barkiem, zaproponuj ćwiczenia na stożek rotatorów; tyłopochylenie – skupcie się na rozciąganiu kulszowo-goleniowej. Pokażesz w ten sposób swój profesjonalizm i skupienie na kliencie. Nie bez znaczenia jest również termin. Na pierwsze spotkanie najlepszy jest weekend. Ruch w klubie jest wówczas mniejszy, a co za tym idzie, odczucia dla Twojego potencjalnego podopiecznego przyjemniejsze. Po skończonym treningu, daj feedback i od razu zaproponuj kolejną – już tym razem płatną – jednostkę.

Rób to, na czym się znasz

Każdy trener na czymś zna się lepiej, na czymś gorzej. Ten biznes opiera się na opiniach i systemie poleceń. Jeśli komuś pomożesz, na pewno poleci Cię swoim znajomym. Jeśli jednak mu zaszkodzisz, to wieść o tym rozniesie się jeszcze szybciej. Nie podejmuj się więc wyzwań, co do których nie masz wystarczających kompetencji. Nie musisz znać się na wszystkim i nie ma nic złego w odesłaniu klienta do znajomego trenera, który akurat w tym zakresie ma większą wiedzę. Nie wchodź również w rolę fizjoterapeuty. Pamiętaj, że klient powierza w Twoje ręce swoje zdrowie. To spora odpowiedzialność. Nikt nie powiedział, że trener musi znać się na diecie. Jeśli to Cię nie kręci i nie bardzo rozumiesz co i jak, to nie bierz się za to. Możesz nawiązać współpracę z dietetykiem, do którego będziesz odsyłał swoich podopiecznych.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Nie zapominaj o tym, że w klubie fitness jesteś stale obserwowany. Nie tylko przez innych trenerów i osobę, z którą masz trening, ale również przez przyszłych podopiecznych. Pamiętaj, aby zawsze wyglądać schludnie. Nie prowadź treningu personalnego w tym samym ubraniu, co własną jednostkę. Postaw raczej na długie spodnie, a nie krótkie spodenki. Tank top wymień na sportową koszulkę typu t-shirt. Nie używaj telefonu podczas treningu. Staraj się aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach – nie korzystaj z każdej okazji, aby przysiąść na piłce, czy ławce. I najważniejsze – uśmiechaj się. Przyszły klient zastanawiając się miedzy wyborem dwóch trenerów o podobnych kompetencjach, zapewne wybierze tego pogodniejszego.

Jak pozyskać podopiecznych?

Najlepszym źródłem zdobywania nowych podopiecznych jest rekomendacja i to na jakości swoich usług powinieneś skupić się najbardziej. Bardzo pomocne w promocji są również social media. Zakładając konto w mediach społecznościowych postaw na prosty w zapamiętaniu nick name. W bio podaj najważniejsze informacje kontaktowe oraz swoją specjalizację. Bardziej niż na pokazaniu swojej muskulatury, postaw na przestawienie swojego warsztatu, pasji do sportu. Udostępnianie zmagań swoich podopiecznych to też ciekawe narzędzie do podejrzenie Twojej pracy. Zwróć jednak uwagę na to, kiedy to robisz i jak obszerne są to relacje – nikt nie chce ćwiczyć z trenerem, który nie odrywa się od swojego smatfona. Niektóre sieci fitness, jak CityFit aktywnie wspierają marketingowo swoich trenerów. Zapytaj na siłowni, na jaką pomoc możesz liczyć.

Trening personalny to produkt raczej prestiżowy. Tak do tego podchodź również w przypadku wyceny swoich usług. Pamiętaj, że podopieczni płacą Ci nie tylko za poświęcony czas i wiedzę, ale przede wszystkim za odpowiedzialność. Nie zaniżaj więc ceny znacząco poniżej tej rynkowej. Staraj się zachęcać jakością. Nie stosuj również różnych cen dla różnych podopiecznych. Wymieniają się miedzy sobą informacjami i niektórzy mogą poczuć się pokrzywdzeni

Zawód trenera personalnego to bardzo wdzięczne zajęcie. Realizując swoja pasję można zarobić na komfortowe życie. Ważne jednak, aby podejść do tego jak do biznesu – obserwować rynek, oferować usługi dobrej jakości oraz dbać o PR i marketing.

Wasze komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google.

Przeczytaj również

2020.09.15

Od zera do ironmana: Adrian Kostera bije kolejny rekord!

Adrian Kostera bije Rekord Guinnesa w najdłuższym triathlonie świata!

2020.09.15

Czy powinniśmy oddychać ustami? Prawidłowe oddychanie.

O tym, co zrobić, by budzić się wypoczętym każdego dnia.

📣Nie przegap! 79zł za pierwszy miesiąc w karnecie na 6 miesięcy.
close
open