Chat with us, powered by LiveChat

Polski rynek franczyzy w branży fitness oficjalnie zyskuje nowego gracza! CityFit Blue zadebiutowało na Targach Franczyza 2023, które w dniach  19 – 21 października odbyły się w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki.

 

  • CityFit Blue do innowacyjny koncept biznesowy marki CityFit, przystosowany do modelu franczyzowego.
  • Do tej pory sieć klubów fitness otworzyła trzy showroomy CityFit Blue: w Puławach, bydgoskim Fordonie i w Siedlach.
  • Targi Franczyza 2023 to oficjalny, bardzo udany debiut konceptu CityFit Blue na rynku franczyzy
CityFit Blue Targi Franczyza 2023

Marka CityFit i jej ideały

CityFit jest jedną z najnowocześniejszych marek branży fitness, która dynamicznie się rozwija, zarówno otwierając się w nowych lokalizacjach, jak i stawiając na ciągły rozwój technologiczny w innowacyjnym modelu premium low-cost. Na rynku istnieje od 2014 roku i obecnie ma w Polsce 26 klubów (w tym 3 w koncepcie CityFit Blue).

Claim marki to „You Fit Here”. CityFit wyraża przez to, że w odróżnieniu od innych siłowni, w ich klubach fitness nie chodzi jedynie o masę i rzeźbę.

„Kimkolwiek jesteś, u nas poczujesz się dobrze i odnajdziesz swoje miejsce w naszej społeczności. Nie oceniamy, nie wyznaczamy niedoścignionych standardów i nie narzucamy jedynej słusznej drogi. Bądź szczęśliwy w swoim ciele, jak by ono nie wyglądało i zatroszcz się przede wszystkim o swoje zdrowie i komfort, a przy okazji poznaj fantastycznych ludzi!” – zachęca marka CityFit w swoich kanałach.

CityFit jest aktywne w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Regularnie podejmuje działania, które przyczyniają się do pozytywnych zmian społecznych i środowiskowych, angażując się w kampanie na rzecz aktywizacji ruchowej najmłodszych, wsparcia seniorów, nurtu body positivity czy ekologię.

Koncept franczyzowy CityFit Blue

Do 2022 roku marka CityFit zarezerwowana była jedynie dla większych miast Polski. Aby wejść na nowe rynki, należało dostosować koncept do potrzeb mieszkańców mniejszych miast, bez utraty podstawowych dla marki wyróżników rynkowych, a także uwzględnić w modelu potrzeby franczyzobiorców.

I tutaj CityFit Blue wchodzi całe na… niebiesko! W jaki sposób? Koncept Blue utrzymuje najważniejsze dla marki CityFit wartości (m. in. wysoka jakość usług w atrakcyjnej cenie), jednocześnie dostosowując się do specyfiki i preferencji nowego typu użytkowników. Oznacza to, że kluby CityFit Blue są mniejsze i w odróżnieniu od CityFit nie są całodobowe, ale wciąż otwarte 7 dni w tygodniu, także w święta. Dostęp wciąż odbywa się bezobsługowo, ale poprzez recepcję w wyznaczonych godzinach (a nie poprzez zautomatyzowane portale jak w CityFit). Od poniedziałku do piątku w godz. 6-23, a w weekendy 8-20. Format Blue specjalnie rozszerzony został również o płatności gotówkowe.

Co CityFit Blue wnosi na rynek? Świeżość, jakość i profesjonalizm. Koncept Blue oferuje klientom najwyższej jakości sprzęt, darmową wodę na trening, szeroki grafik zajęć grupowych, plany dietetyczne i treniningowe, ale też np. nowoczesny design, sprawiając, że kluby Blue są po prostu ładnym miejscem, które nie razi pstrokatymi kolorami na ścianach czy porozrzucanym bez ładu i składu sprzętem. Franczyzobiorców zaś prowadzi za rękę przez cały proces od pierwszego spotkania nie tylko poprzez podpisanie umowy i otwarcie klubu, ale daleko, daleko dalej. Wspiera w zakresie wiedzy i know how, marketingu, zarządzania, finansów czy wypracowanej przez lata renomy marki.

Otwarte na przestrzeni roku w Puławach, w bydgoskim Fordonie i w Siedlcach kluby CityFit Blue sprawdziły się jako proof of concept, zanim postanowiono oficjalnie wejść z marką Blue na rynek franczyzy. Targi Franczyzy, odbywające się w Warszawie, w dniach 19-21 października, to oficjalny debiut marki CityFit Blue i pierwsze wyjście do franczyzobiorców.

Udany debiut na targach franczyzy

Pierwsze wystawienie konceptu Blue na targach to duże wydarzenie dla marki CityFit. Przez trzy dni targów stoisko CityFit Blue odwiedziło wiele osób zainteresowanych otwarciem swojego klubu fitness.

„Debiut uważam za bardzo udany” – ocenił Franchise Manager, Marek Pera. „Mamy dużo potencjalnych franczyzobiorców, osób zainteresowanych branżą, prowadzących już własne biznesy i poszukujących możliwości dywersyfikacji dochodu”.

W ramach franczyzy CityFit Blue możliwe są trzy modele współpracy w zależności od zasobów, którymi dysponuje potencjalny franczyzobiorca:

  • wkład własny, bez lokalu – wówczas dział ekspansji CityFit aktywnie poszukuje dla franczyzobiorcy idealnego miejsca na otwarcie klubu fitness,
  • wkład własny + lokal – wtedy specjaliści CityFit przeprowadzają gruntowną analizę, by sprawdzić, czy dany lokal jest odpowiedni do otwarcia klubu,
  • już istniejący klub fitness, który jednak z jakichś względów nie przynosi zakładanych wyników – wówczas analizowana jest cała sytuacja biznesowa, po czym wspólnie z franczyzobiorcą przeprowadzane są modyfikacje pod marką CityFit Blue.

CityFit zapewnia wsparcie na każdym etapie projektu, oferując m. in. wiedzę i szkolenia, podstawy operacyjne, wsparcie techniczne, marketingowe, czy prawne. Marka jest liderem w zakresie nowoczesnych rowiązań w branży fitness i wspólnie z partnerami stale poszukuje innowacji, by zachować konkurencyjność na rynku.

Więcej informacji o franczyzie CityFit Blue na: https://blue.cityfit.pl/

Przeczytaj również

Gwiazda Jakości Obsługi 2024 dla CityFit

2023.10.24

Gwiazda Jakości Obsługi 2024 dla CityFit!

CityFit jedyną siecią klubów fitness wyróżnioną w tym roku!

WOŚP 2024: aukcje CityFit

2023.10.24

32. finał WOŚP: kampania reklamowa i karnet fitness od CityFit!

CityFit wystawia na aukcję wyjątkowy fant dla firm.