Chat with us, powered by LiveChat

Każdy z nas chciałby być zdrowy, wyglądać młodziej i cofnąć czas. A przynajmniej zatrzymać 😊

Pewnych spraw nie przeskoczymy, czas jest dla nas okrutny i grawitacja prędzej czy później da o sobie znać.

1. Czy wiesz, że regularna aktywność fizyczna przyczynia się do poprawy zdrowia, a co za tym idzie samopoczucia?

Dla chcącego nic trudnego. Sama trenuję 6 dni w tygodniu i myślę, że wychodzi mi to na dobre 😊

Dla mniej aktywnych wystarczy więcej chodzić niż się „wozić” 😉 Przejdź się po schodach zamiast jechać windą, podejdź na piechotę zamiast zatruwać środowisko, kiedy masz taką możliwość.

Tak, tak to takie proste. W skali tygodnia okaże się, że to całkiem pokaźna liczba spalonych kalorii.

2. Zbilansowane posiłki, najlepiej o stałych porach to kolejny klucz zdrowego życia.

Stara zasada MŻ (mniej żreć) jest ciągle aktualna 🙂

Unikanie przetworzonych posiłków czy słodzonych napojów i cukrów to duży krok do sukcesu .

Nie popadajmy też w paranoję, od czasu do czasu coś słodkiego nas nie zabije 🙂

3. Jak posiłki to ważne jest nawodnienie, przynajmniej 1,5l wody dziennie.

Wiemy przecież, że w 60-70% składamy się z wody, jeżeli nie wystarczająco jej dostarczamy możemy zauważyć między innymi  brak koncentracji czy zmniejszenie możliwości fizycznych.

4. Regeneracja ma tu swoje znaczenie

Przetrenowanie czy przepracowanie powoduje osłabienie naszego systemu odpornościowego i  układu nerwowego. Może to doprowadzić do wielu nieprzyjemnych uszczerbków na naszym zdrowiu.

Dlatego ważny jest relaks! Nie koniecznie leniuchując 😊

5. I najważniejszy sen. Udowodniono, że sen krótszy niż sześć godzin zwiększa ryzyko chorób krążenia i cukrzycy.

Obok długości snu, ważny też jest jego komfort. Dlatego przed zaśnięciem warto wywietrzyć sypialnię i odłożyć smartfon. Optymalna długość snu jest kluczem do długowieczności. Lekarze tłumaczą, że zarówno zbyt krótki, jak i zbyt długi sen grozi poważnymi konsekwencjami, zwłaszcza dotyczącymi naszego serca.

Zbyt krótki sen sprawia, że obniżają się nasze funkcje poznawcze, pogarszają się umiejętności werbalne i pamięć krótkotrwała. W dłuższej perspektywie może skutkować większym ryzykiem chorób krążenia, cukrzycy, szybszym starzeniem się mózgu, a nawet większym niebezpieczeństwem przedwczesnego zgonu.

Podsumowując,  żyj tak by cieszyć się życiem, każdy ma swoje upodobania, róbmy to co kochamy,  dbajmy o siebie i  nie bądźmy ślepi na potrzeby innych!

Ewa  Zapędowska

Ewa Zapędowska

TRENER

Wasze komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google.

Przeczytaj również

2021.12.23

Biegacz i siłownia - związek doskonały?

Myśląc o bieganiu i siłowni, bardzo często traktujemy te dwie aktywności jako przeciwne obozy -...

2021.12.23

Powrót do treningów po przerwie. Jak to zrobić z głową?

Nawet krótka przerwa w treningach może wiązać się ze spadkiem kondycji, czy siły mięśniowej. Ni...