Chat with us, powered by LiveChat

Trenujesz i utrzymujesz zbilansowaną dietę albo jesteś na diecie redukcyjnej? Bardzo dobrze! Ale co, gdyby urozmaicić swój jadłospis o przekąskę wyjątkowo smaczną, ale uchodzącą za ciężką i niezdrową? Popcorn w wersji fit, czyli przygotowany domowym sposobem, będzie świetną i dużą objętościowo propozycją dla wszystkich tych, dla których smak, różnorodność i wartościowość posiłków są bardzo ważne. Taka przekąska potrafi też skutecznie zahamować uczucie głodu. Sprawdź, ile kalorii i jakie wartości odżywcze zawiera popcorn oraz jak go przygotować.

Jak bardzo kaloryczny jest popcorn?

Popcorn może być przekąską niskokaloryczną, jeśli przygotujemy go niemal beztłuszczowo, czyli przy użyciu niewielkiej ilości tłuszczu. Wartość kaloryczna maleje także, gdy nie dodamy soli lub dorzucimy jej tylko szczyptę. Tak przygotowany popcorn bez żadnych obaw możemy czasami włączyć do swojej diety. Porcja 100-gramowa takiego popcornu, czyli całkiem solidna i sycąca, ma ok. 385 kcal i zawiera zaledwie ok. 4,5 g tłuszczów. Z kolei gotowy popcorn dostępny w sklepie czy w kinie potrafi mieć prawie cztery razy więcej kalorii (1000-1500 kcal w 100 g) i dwadzieścia razy więcej tłuszczu (60-90 g)!

Co znajduje się w popcornie?

Popcorn w wersji light, oprócz tego, że zawiera stosunkowo niewiele tłuszczów, ma też całkiem korzystne proporcje białka i węglowodanów. Poza tym jest dobrym źródłem błonnika, korzystnie wpływającego na funkcjonowanie układu pokarmowego. W przekąsce znajdują się również polifenole, czyli naturalne przeciwutleniacze.

Jak przygotować domowy popcorn?

Dobrej jakości ziarna kukurydzy można uprażyć w rozgrzanym garnku lub na rozgrzanej głębokiej patelni, dodając zaledwie odrobinę tłuszczu, np. oliwy z oliwek albo oleju rzepakowego. Jeśli lubimy słony smak, uprażoną kukurydzę można delikatnie oprószyć solą lub jako zamiennika soli użyć ulubionych przypraw.

Wasze komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google.

Przeczytaj również

Ćwiczenia na wzmocnienie i rozbudowę ramion – wyciskanie żołnierskie

2020.02.06

Wyciskanie żołnierskie - Ćwiczenia na wzmocnienie i rozbudowę ramion

To jedno z bardziej fundamentalnych i przydatnych ćwiczeń, które można wykonywać w klubie fitne...

2020.02.06

Jak nie dać się wirusowi w trakcie przygotowań do zawodów

Czy jesteście przesądni? Wierzycie w te wszystkie szczęśliwe liczby, symbolikę gwiazd, czarnego...